Upprop till ”SKULPTUR I KYRKSKOLANS TRÄDGÅRD”! och till Medlemsutställningen.

Hej alla SKHF-are och filmvänner och andra!

Här kommer ett upprop till ”SKULPTUR I KYRKSKOLANS TRÄDGÅRD”!

Alla som vill vara med och skapa skulptur som ska finnas på kyrkskolans tomt/trädgård under juni – september/oktober med vernissage 9 juni är välkomna!

Skulpturerna ska tåla väder och vind under denna tid, men de får ”åldras med behag”. Var och en kan arbeta hemma eller på kyrkskolan och gärna i grupper. Man får inte bli ledsen om de går sönder. Vi föreslår att man tittar på nätet där det finns idéer i massor om man inte har någon själv. Materialet är begränsat till att tåla ”uteliv” under denna tid. Skulpturerna får gärna vara GALNA, det är vår tanke.

Här kommer det Karin och jag spånade fram:

Virkat, stickat, vävt, tyg, tråd, garn, ull, växtdelar, naturen själv, trä, drivved, metall, plåt, skrot, ståltråd, metallnät, betong, keramik, ljudinstallationer, mosaik, nät ……

Skulpturerna kan stå på marken, hänga i träden, gömma sig eller hur det passar. Utställningen ska bli ett dragplåster till Kulturcentrum Hölö Kyrkskola med, hoppas vi, artikel/ annons i pressen.

Anmäl att du ska delta till marianne.kube@live.se innan 8 april, tack! Var inte rädd!

Anmälan till medlemsutställningen 2019

Innan 8 mars vill vi ha anmälan till medlemsutställningen till marianne.kube@live.se , som i år har ett tema; ”KJOLTYG” kvinnans frigörelse, 100 år sedan kvinnlig och allmän rösträtt. Alla tekniker är välkomna och inlämning sker torsdag 25 april kl 17:30-18:30 vid Gula salen. Utställningen pågår 27, 28 april + 1, 4, 5 maj. Upphängningsanordning ska finnas samt verkets titel, pris, ditt namn, tel.

Vaktlistan skrivs på vid inlämningen! Glöm inte att kolla vilka kurser mm som finns vid vårt Kulturcentrum under våren! Det händer att fler icke medlemmar än medlemmar anmäler sig! Vad är det för intresse i en konst- och konsthantverksförening? Fortsätt att kolla hemsidan! Välkomna önskar Karin och Marianne!