Filmklubben meddelar….

Filmvänner,
Nu är det dags för  film i Hölö Kyrkskola. Som vanligt har vi mingel från kl 18.30 och filmstart kl 19.00.
Följande filmer visas under hösten:
28 september La La Land
26 oktober Manchester by the sea
23 november Sameblod
7   december Dolda tillgångar
Medlemskap i Filmklubben är 100kr för 2017 (inklusive medlemskap i Kulturcentrum). Medlemskapet löser ni på plats.
För 100 kr får ni se 4 filmer under våren och  4 filmer under hösten.
Filmklubben i samarbete med Kulturcentrum Hölö Kyrkskola, ABF Södertälje-Nykvarn, Svenska Kyrkan Hölö-Mörkö Församling, Hölö Bibliotek
Mycket nöje.
Vill du veta mer kontakta Agneta Flock,
tel 070-3090319E-post  agneta.flock@telia.com

28 september – La La Land, regi Damien Chazelle.
Vid Oscarsgalan 2017 var filmen nominerad till 14 Oscars erhöll 6 st
I rollerna: Emma Stone – Oscar för bästa kvinnliga huvudroll,
Ryan Gosling. I ”La La Land” får vi följa jazzpianisten Sebastian och den aspirerande skådespelerskan Mia mot framgången.

26 oktober – Manch
ester by the sea, regi Kenneth Lonergan.

Manchester by the Sea är en amerikansk dramafilm.
I rollerna: Casey Affleck – Golden Globe Award för bästa manliga huvudroll,
Michelle Williams, Kyle Chandler, Lucas Hedges
Lee´s äldre bror går bort och Lee blir förmyndare till broderns son och får flytta tillbaka till staden Manchester by the sea, vilken som till stor del lever på fiske.
Där påminns Lee om varför han lämnade staden.

23 november – Sameblod, regi Amanda Kernell.

I rollerna: Lene Cecilia Sparrok, Mia Erika Sparrok, Maj-Doris Rimpi, Hanna Alström.

Handlingen kretsar kring en äldre samisk kvinna som återvänder till sitt ursprung efter att tidigare velat lämna allt samröre med sin samiska kultur. I filmen finns historier från både nutid och dåtid.

7 december – Dolda tillgångar (Hidden Figures), regi Therdore Melfi.
 Filmen är en dramafilm som baseras på en sann historia

Filmen handlar om tre kvinnliga afroamerikanska matematiker som arbetade på NASA under början av 1960-talet och var direkt inblandade i att uppskjutningen av raketen med John Glenn lyckades.
 I rollerna: Taraji P. Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner.

PS Lördagen 30 september kl 10.00. Roger Stigell berättar och visar bilder från bl.a Mörkö. Mycket av innehållet på vykorten är känt men inte allt. Kanske kan du bidra med din erfarenhet.

Vill du veta mer om filmklubben kontakta Agneta Flock, tel 070-3090319
E-post  agneta.flock@telia.com

För övrig information om verksamheten, aktuella utställningar, lokal priser mm se vår hemsida www.kulturcentrumholokyrkskola.se.

Önskar du boka lokal kontakta Ansa Borin, tel 070-3771327
E-post:  ansa@minpost.nu

Vänliga hälsningar från Filmklubben
I samarbete med Kulturcentrum Hölö Kyrkskola, ABFSödertälje-Nykvarn, Svenska Kyrkan Hölö-Mörkö Församling, Hölö Bibliotek