Filmklubben våren 2017

Filmklubben våren 2017,

Nu är det dags för vårens filmer i Hölö Kyrkskola. Som vanligt har vi mingel från kl 18.30 och filmstart kl 19.00.
Medlemskap i Filmklubben är 100kr för 2017 (inklusive medlemskap i Kulturcentrum). Medlemskapet löser ni på plats.
För 100 kr får ni se 4 filmer under våren och 3-4 filmer under hösten. Mycket nöje.

23 februari – Joy är en amerikansk biografisk dramakomedifilm skriven och regisserad av Davis O. Russel.

I huvudrollerna ses Jennifer Lawrence, Robert DeNiro, Bradley Cooper. Filmen handlar om en kämpande ensamstående mor till tre barn, Joy Mangano, som uppfann Miracle Mop. Hon är nu uppfinnare, affärskvinna och entreprenör. Hon är ordförande i Ingenious Designs.
Jennifer Lawrence fick pris i kategorin Bästa kvinnliga huvudroll vid Golden Globe galan 2016.

PS Onsdag den 9 mars visas i Kyrkans regi:
Luther
i församlingshemmet vid Hölö Kyrkai kaféet /Allaktivetetshallen (fritidsbyggnaden till höger om Hölöskolan)
mässa kl 18, mingel kl 18.30

Luther en tysk film som handlar om Luther,
regi av Eric Till, med Joseph Fiennes, Alfred Molina, Jonathan Firth och Claire Cox i rollerna. Filmen visas med anledning av att det är
500 år sedan Luther ”spikade upp” de 95 teserna på Slottskyrkan i Wittenberg.

23 mars – Bland män och får, en isländsk dramakomedifilm i regi av Grímur Hákonarson.

I rollerna som bröder ses Theodór Júlíusson och Sigurdur Sigurjónsson.Filmen handlar om två fjärmade bröder på den isländska landsbygden som tvingas samarbeta för att rädda sina får. På filmfestivalen i Cannes 2015 vann filmen Un certain regard-priset (ett pris till ett
nyskapande eller djärvt verk.)

27 april – Små citroner gula är en svensk komedifilm i regi av Teresa Fabik efter Kajsa Ingemarsson bok.
I rollerna ses Rakel Wärmländer, Dan Ekborg, Josefin Bornebusch, Sverrir Gudnason, Tomas von Brömsen m.fl.
Filmen handlar om Agnes som älskar sitt jobb i restaurangbranschen. Men plötsligt en dag förlorar hon allt: hon får sparken efter en incident på restaurangen.
Agnes får ett erbjudande om ett delägarskap i en ny restaurang.