Filmklubben visar film

GulaSalen i Hölö Kyrkskola
Kontakt:
Agneta Flock

Som vanligt har vi mingel från 18.30 med Mer/juice och chips att köpa. Filmstart kl.19.00.
Regissör:Pan Nalin
Roller: Bhavin Rabari som unga pojken Samay. Richa Meena som modern. Bhavesti Shrimali som biomaskinist. Filmen är delvis regissörens självbiografiska historia om kärleken till film, berättade genom en pojkes ögon.Denna film var Indiens bidrag till Oscarsgalan 2023 som kandidat till Bästa utländska film. (nu kom den inte med dock).

När unge Samay för första gången får följa med sin far på bio blir han alldeles förtrollad. Med ens vet han vad han ska ägna sitt liv åt! Mot sin konservative fars vilja (som tagit med pojken enbart för att det var en religiös film!) reser Samay i hemlighet till den slitna biografen i stan även nästa dag.
Denna gång visas en roligare äventyrsfilm. Han har inga pengar, men när den snälla biomaskinisten känner den ljuvliga doften från mammas lunchlåda,
så föreslår han ett byte. Mat mot film.

Vill du veta mer kontakta Agneta Flock, agneta.flock@telia.com.
För övrig information se vår hemsida, www.kulturcentrumholokyrkskola.se
FB Film i Hölö. I samarbete med Kulturcentrum Hölö Kyrskola, ABF Södertälje-Nykvarn, Svenska Kyrkan Hölö-Mörkö Församling, Hölö Bibliotek.